A fotoszkennelés létező termékek legvalósághűbb 3D modellezését jelenti, mely után rendkívül sokrétűen felhasználható marketing célokra. Egy megvalósult projekten keresztül bemutatjuk, hogyan is néz ki ez a gyakorlatban.

Az ügyfél egyedi tervezésű szájmaszkjait szerette volna minél alaposabban bemutatni a weboldalán. Egyféle alapmodell, de rengeteg különböző színvariáns. A modellezés helyett inkább a fotoszkennelés mellett döntöttünk, hogy minél valósághűbb képet tudjunk készíteni a termékről. A technika által biztosított lehetőségek miatt, nem szükséges minden egyes termék-variációt külön beszkennelni, hanem elegendő csupán a textúráját megváltoztatni.

Lépések

Először is különleges, kifejezetten Photogrammetry-re alakított tárgyfotó boxban történt a fotószkennelés.
Saját fejlesztésű forgó tálcán, tárgyfotó objektívvel és egy tükörreflexes fényképezőgéppel több száz fényképet készítettünk a termékről, eltérő szögekből.

A képeket egy speciális szoftver segítségével összeillesztettük, így elsőkörben kaptunk egy úgynevezett „pontfelhőt”, ami a későbbi modellünk alapja lesz. Exportálás után többmillió polygon készül, jellemzően javítandó Mesh-el, ezért szükséges a következő lépés. Ekkor a textúra még csak polygon-festéssel jelenik meg, ami nem megfelelő, UV-zott, textúrázható modellre lesz szükségünk.

A pontfelhőből képzett többmilliós mesh-t erősen le kell redukálni, illetve kijavítani a hibákat, lyukakat a modellen.
Ebben a többlépcsős folyamatban retopozzuk a modellt, míg el nem érjük a kívánt alacsony polygonszámot, hogy megfelelő módon el tudjuk készíteni a modell UV-ját. Ez nélkülözhetetlen, hiszen a modellen csak így fogunk tudni textúrát változtatni. Menet közben derült ki, hogy a pántot nem lehet szépen pozícióba állítani a szkenneléshez, ezért ennél a részletnél inkább az utólag „hozzámodellezés” mellett döntöttünk.

Miután elkészültünk, jellemzően egy pár ezer polygonból álló Mesh-t kapunk, de hogy megtartsuk a részleteket, a magasabb polygonszámú modellből még Normal-mapeket is kell generálnunk. Ez egy 3D-s „csalás”, hiszen olyan részleteket ad a modellnek, amik valójában nincsenek is ott, csak a render motorban „előállított fénynek” mutatja meg, hogyan kell viselkednie az adott modellen.

Miután legeneráltuk a textúrát, képszerkesztő programokban egyszerűen kicserélhetjük azokat, valós textil-fotók alapján – vagyis készült egy fizikailag létező tárgy pontos 3D modellje, amin igazi fotó a textúra – realisztikusabb nem is lehetne!

Felhasználási területek

Miután ezekkel megvagyunk, számtalan módon használhatjuk fel a beszkennelt tárgyat. A több tucat élethű termékfotónk lesz, hiszen csak a textúrát kell megváltoztatni a modellen. Egy másik programban az elkészített 3D modellt beimportálva máris animációt készíthetünk, például ahogy körbeforog – termékoldalra.

Reklámvideó is készíthető, hiszen vágással és maszkolással ugyanazon a modellen átválthatóak a különböző textúrák, effektekkel.

Interaktív modell készíthető, melyet közvetlenül, egyszerűen lehet a weboldalba beágyazni, és a vásárló tudja körbeforgatni, megvizsgálni a terméket. A modell felhasználható hologramm készülékekben is!

A modellt lehet használni kiterjesztett valóság alkalmazásokhoz, és adott esetben játékba vagy applikációba is beépíthető!

Amennyiben hasonló megoldások érdeklik, kérje ajánlatunkat!