Bemutatnád magad, mióta foglalkozol 3D-vel, honnan indultál?

Sziasztok, Birgány Norbert vagyok, a 3D szoftverek már elég régóta jelen vannak a workflow-mban. Concept Artistként szükségem volt rá. De csak alap dolgokra használtam. Ahogy fejlődött az ipar, múltak az évek, úgy került előtérbe egyre jobban. Utóbbi években pedig már megkerülhetetlen részét képezik a munkáimnak. Ma már elengedhetetlen, a digital painting bármely formájáról legyen is szó.

Milyen programokkal dolgoztál?

Adobe szoftverekben rajzolok/festem a jelenteket, ötleteket.  Évekkel ezelőtt jött képbe a Cinema 4D és a ZBrush. A mai napig imádom őket. Mindkettő célszoftver. Ennek tükrében ami az egyiknek előnye, másiknak hátránya. Így megváltás volt megismerkedni 2018-ban a Blenderrel. Egy szoftveren belül megoldottam -a perspektívákon, whiteboxokon át a karakterekig a munkát. ZBrush-t mai napig imádom, de sokkal többször nyúlok ma már a Blenderhez. Lehet szó Conceptről, vagy egy Character Sculpt-ról. Adobe, Cinema4d, Zbrush, Blender, Substance. Általában ezek vannak mindennapi használatban nálam. Utóbbi években Blender és Zbrush van előtérben.

Milyen projekteken dolgoztál hazai és nemzetközi szinteken?

Maxin10siti-vel bejártuk a világot. Mai napig töretlen lelkesedéssel vetem bele magam a 3D projection mapping munkafolyamataiba. Nagy sikereket értünk el nemzetközi versenyeken. New York-tól Shanghai-ig. Karlshure városában minden évben megnézhet minket, aki kíváncsi. Ezek kimondottan művészeti projektek. Ezen felül sok nagyobb projektekben vettem és veszek részt. Ilyen nevekkel -a fent említetten kívül – Pixoloid Studios, Artery Games.

Melyik volt a kedvenc projekted, mire vagy a legbüszkébb?

Imádom a munkám. Így amin épp dolgozom, arra vagyok a legbüszkébb mindig. Mindre büszke vagyok. Ha egyet mégis ki kellene emeljek az a Timeless Tales, Binghamton-ban(USA). Ami után a Wacom interjú is készült velem. Ezen kívül saját projektjeim az amire a legbüszkébb lehetek. Több van amivel nemzetközi artbook-okban szerepelhettem.

Mi az, ami inspirál téged a 3D művészetek terén, és miért választottad ezt az irányt? 

Imádom a rajz és festészet bármely formáját. Évekkel ezelőtt beköszönt nálam a szobrászat is. Természetesen ez “csak” digitális formájában. A másik kettő tradicionális mivoltukban is jelen vannak.

Az ötlet, az alkotás folyamata. Ahogy fejlődik, alakul, láthatóvá válik.
Szeretek új dolgokat kipróbálni. Napi szinten lépek ki a komfortzónámból. Ezt eleinte utáltam, de most már nincs alkotás nélküle. Ezen kívül imádom a művészeti anatómiát. Ez sokat segített a 3D szobrászat terén is.

Honnan jött az oktatás gondolata, van oktatási tapasztalatod?

Természetesen ez is a Covidhoz köthető. Megkeresett egy lány, hogy nem oktatnám-e neki a Blendert. Szeretné megismerni. Tudom hülyén hangzik, de így elindult. Idővel egyre többen kerestek meg, volt sok közöttük akikre mai napig büszke vagyok. Van egy illusztrátor lány, aki eszméletlen alkotásokat tesz le az asztalra Blenderrel kiegészítve munkáit (nem mellesleg “földim” is;), illetve egy srác, aki azóta a Pixoloid Studios csapatát erősíti.
Gáborral (3D-Studio) a Wacom standon találkoztunk a Comic-Con-on, az év végén keresett meg nem szeretnék-e csoportot tanítani digitális szobrászatra. Mivel az oktatás, mint küldetés is közel áll hozzám, csak meg kellett néznem hogyan tudom összeegyeztetni a sok egyéb munkával, most kezdésnek egy vasárnapi csoporttal tudunk így elindulni.

Mitől lesz különleges a 3D szobrászat tanfolyamod, és milyen témákat fogsz érinteni?

Talán mert művészibb megközelítést használok. Hiszen abból táplálkozom és azt adom át, ahogy nálam ez a gyakorlatban/a mindennapokban és az iparban) megvalósult. Organikusabb, művészibb, gyakorlatiasabb szemlélettel látom át a dolgokat.

Base Mesh felépítése, topológia a 3D szobrászatban, Remesh és Dyntopo, kérdésköre, Workflow-k a karakteralkotásban, ipar által használt munkafolyamatok, arányok, munka maszkokkal és Face Setekkel, munka a Vertex Paint-el és a Pose Tool-al. Kész munkánk előkészítése prezentálásra, leadásra. Ezt mind érintjük.

Kinek szánod a tanfolyamot, és mit várhatsz azoktól, akik részt vesznek benne? 

Kezdőknek és haladóknak egyaránt nyújt új és egyben érdekes dolgokat, megközelítéseket. Akik Concept Artist vonalon gondolkoznak, vagy akik szeretnék kiegészíteni 2d alkotásaikat/illusztrációikat, akik vonzódnak a Digital Sculpt és az organikus modellezés felé, karakter tervezés felé. De annak is bátran ajánlom, aki csak most ismerkedik a 3D vonallal, de művészeti irányból közelítené meg.

Milyen elhelyezkedési lehetőségek vannak ezzel a programmal?

Ma grafikai stúdiók szerves részét képezi már a Blender. Mint említettem, megkerülhetetlen. Elég nagy területet ölel fel. Legyen szó Concept artist, Character artist, Environment artist, Designer, Illutrator, 3D print munkakörökről.

Instagram: https://www.instagram.com/norbert_birgany/

Artstation: https://www.artstation.com/norbert78

Köszönjük!

A Blender 3D Sculpt oktatás vasárnaponként 13-17 óráig tart, Maximum 8 fős csoportokban, tanteremben(!), gépeket biztosítunk! Budapest belvárosában.

Várjuk jelentkezésed!