Idén is több Emmy győztese a Netflix Love Death + Robots sorozata, ami már az első évadával is 5 díjat zsebelhetett be.
A Netflix nagyot alkotott a felnőtt animációs, sci-fi, antológia sorozatával, amit David Fincher, Jennifer Miller és Tim Miller készített. Különlegessége, hogy mindegyik epizódot különböző országok különféle animátor csapatai készítették. 2019-ben jelent meg az első évad 13 epizóddal, 2021-ben követte a második, csupán 8 epizóddal és a bejelentések szerint várhatóan 2022-ben jelenik meg a harmadik évad ismét 8 epizóddal.
Miért különleges az egyik Emmy-díj?
Az egyik olyan epizód character designere nyert Emmy-díjat “Individual Achievement in Animation” kategóriában, ami teljes egészében Blenderben készült, ezzel megmutatva, hogy a független program felért a nagyokhoz és teljes értékű szoftver a 3D iparban. Laurent Nicolas, aki örömmel fogadta el a díjat, megosztotta azt a partnereivel a Meat Dept. stúdiónál.
“Szeretném megosztani a díjat a partnereimmel a Met Deptnél, David Nicolassal, Kevin van der Meirennel és külön köszönetet szeretnék mondani John Scalzinak a remek és fergeteges rövid filmes szorijáért.”
A rövid film az Atomated Customer Service című epizód, amiben egy karakter fogságba esik a saját házában a porszívója által. Egy olyan nem túl távoli jövőt fest le a történet, ahol az emberek teljes mértékben a technológiára hagyatkoznak, ezért a legkevésbé felkészültek egy lehetséges Robot lázadásra. Az alap robotlázadás sci-fi témát dolgozták fel egy igen egyedi és mulatságos módon, próbálva minimalista vonalon maradni, mégis egy egész univerzumot sikerült felépíteniük néhány percben bemutatva. Rengeteg időt fektettek a character designra, szerették volna a legmegfelelőbb kinézetet adni az öreg szereplőknek.
“Nagyon mókás volt a karaktereket megalkotni, szerettük volna groteszkre őket, de mégis szimpatikusra, különösképpen Jeanettet. Eltartott egy darabig, amíg megtaláltuk a megfelelő külsőt hozzá, fontos volt, hogy együttérezzen vele a néző. Amint elkészültünk a 2D designal következő lépésként 3D-ben való megalkotás következett, amivel olyan hatást szerettünk volna elérni, mintha egy babát látnánk egy babaházban.”
A Meat Dept. csapata Lightwave-ről váltott Blenderre, míg rendereléshez az Octane-t használták.
A robotok designját próbálták ellentétbe helyezni az emberek külsejével, ezért minimalista robotokat találtak ki, mindenki a saját fantáziája szerint alkothatott gépeket a filmhez.
Ha szeretnétek a Blendert akció közben látni, nézzétek meg a film “Behind the Scenes” videóját.
Ezenkívül 3 másik Emmyt zsebelt be a sorozat idén, a következő kategóriákban:
-Robert Valley, produkciós tervező,
-Patricio Betteo, háttérművész,
-Dan Gill, stop-motion animátor.
Amit még érdemes megemlíteni a végén, hogy a “The Witness” című epizód is kapott Emmyt 2019-ben, amihez szintén használtak Blendert, 3D painting technikákat alkalmaztak benne, azokhoz a jelenetekhez, amik sok kamera mozgást igényeltek. Rengeteg festésről van szó, a filmben látható elemek 80%-a valamilyen festmény, amit a 3D térben elhelyezve használtak. Egy hosszabb interjút is olvashattok a készítésről Vaughan Linggel.
Kedves olvasónk, amennyiben érdekel a 3D és a Blender világa, és rendszeresen szeretnél ezekről értesülni, kövess minket Facebookon:
https://www.facebook.com/3dStudioHungary