Sorozatunkban magyar játékfejlesztőknek, és munkáiknak adunk bemutatkozási lehetőséget, hogy minél több ember megismerje egyrészt a magyar fejlesztésű játékokat, másrészt az ezzel járó háttérmunkákat.

Bemutatnád magad?
Sziasztok! Gergely Norbert vagyok 25 éves, Szabolcsban élek azon belül is egy kis faluban Szamosszegen. 2015-ben végeztem a sulival, szoftverfejlesztői végzettséggel rendelkezem.
Mióta foglalkozol játékfejlesztéssel, mely szoftverekkel?
2015-óta. Szoftverfejlesztői szakon voltam, ott folyton az adatbázis kezelést nyomatták, full
száraz dolgokat, megtanultam mert muszáj volt, de már akkor tudtam, hogy a szoftverfejlesztésnek nem ez az ága fog megfogni, ezért agyaltam és kutakodtam hogy mi az, ami lekötne.
2015-ben jelent meg a The Witcher 3, elkezdtem vele játszani, és leesett az állam ahogyan az a játék kinézett. Akkortól kezdett el érdekelni, hogy hogyan készülnek a játékok. Youtube-on kutakodtam és ott találtam rá a Unity Engine-re, eleinte „Speed Level Design”-al kezdtem, hogyan készül a map, hogyan lehet textúrázni, formázni, aztán mikor ezzel megvoltam, akkor kezdtem bele a modellezésbe, tereptárgyakat és egyszerűbb dolgokat modelleztem kezdésnek, ehhez a Blender 3D-t használtam, ingyenes, egyszerűen kezelhető, nekem ez bőven elég volt. Mai napig ezt a kettő programot használom!

Egyedül vagy csapatban dolgozol?
Egyedül, későbbiekben biztosan szükségem lesz majd csapattársakra, de ez még odébb van.
Bemutatnád az aktuális projektedet?
Jelenleg a Little Astronaut projektemen dolgozom. Ez egy űrben játszódó sztorira épülő logikai játék lesz.
Példaként a Little Nightmares-t tudnám felhozni játékmenetileg. Röviden a sztoriról, 2027-ben elküldtek egy négyfős kutató csapatot és a földön található növényeket a Marsra, ahol az volt a feladatuk, hogy teszteljék a növényeket a marsi talajban, a föld haldoklik – muszáj valahogyan életet lehelni a Marsba. A megérkezésük után azonban 6 hónappal megszakadt a kapcsolatuk a földdel, itt jön képbe a főhősünk, egyedül elküldik a csapat után mivel azt gyanítják hogy valami műszaki probléma lehet a gond…
A történet folytatását pedig nem szeretném elárulni, ez majd a játékból kiderül! Egyébként 2 hét múlva elérhető lesz egy demó a játékból amit ki lehet már próbálni! Hogy hol lehet letölteni azt még fixen nem tudom megmondani, de nagy valószínűséggel Itch.io-n, de a játék kész verziója Steamen fog megjelenni Little Astronaut-néven!
Mely munkáidra vagy legbüszkébb?
Készítettem 4 mobil játékot amik letölthetőek. Mindegyikre büszke vagyok, de remélem a most készülő játékomra leszek a legbüszkébb ami PC-n fog megjelenni (Remélem konzolokon is)!
Mik a jövőbeli terveid?
Szeretnék mindenképpen a játékfejlesztéssel foglalkozni, és egy kisebb csapatot összeszedni, akikkel dolgozhatunk a következő projekteken !
Milyen tanácsot adnál a kezdőknek, akik erre a pályára vágynak?
Ne féljenek belevágni ha érdekli őket, ami biztos hogy rengeteg kitartást igényel a dolog és sok tanulást.

Köszönjük szépen!
Kedves olvasónk, amennyiben érdekel a játékfejlesztés világa, különösen a magyar vonatkozású játékok, és rendszeresen szeretnél ezekről értesülni, kövess minket Facebookon: https://www.facebook.com/3dStudioHungary