A vizsgamunka

Bemutatnád magad, mivel foglalkoztál eddig?
Madácsi Tamás vagyok 36 éves, fejlesztőmérnökként dolgozom egy traumatológiai, gerinc és ízületpótló protéziseket fejlesztő, gyártó és forgalmazó magyar cégnél.
A munkám során 3D-s tervezőprogramot használok, de az teljesen más gondolkodást igényel, mint a Blender. Ez a program tanulásának elején hátrány, de azért a beadandóm
elkészítése során inkább előnynek éreztem, hogy 3D-ben kellett eddig is gondolkodnom.

Volt bármilyen grafikai irányú előképzettség?
Konkrét előképzettségem nincs grafikai vonalon, viszont mindig is érdekelt a fotózás, digitális és analóg festés, rajz, concept artok, karikatúrák készítése. Pár munkámat itt meg lehet nézni: tmadacsi.artstation.com
Photoshopot elég sokat haználtam festés/rajzolás-hoz illetve fotóretusáláshoz. Még évekkel ezelőtt próbálkoztam a Zbrush-al is, de hamar feladtam mert millió kérdésem lett volna, de tutorialokban nem sikerült megtalálni a válaszokat. Nagyon tetszett többek között a blenderben az, hogy ezek az érdeklődési körök most összeértek egy programban, mert meg lehet valósítani 3d-ben egy concept artot, amit utána mintha egy fotóstudióban lennénk, be lehet fényelni, majd a digitális térben egy fényképezővel, mint egy dslr-el le lehet fotózni mindezt ingyenesen szabadon (persze leszámítva a számítógép költségeit).

Honnan merült fel a 3D ötlete? Foglalkoztál vele korábban?
Egy munkatársam találta meg ezt a lehetőséget, amit elsősorban azért keresett, hogy a cégünknél szebb renderképeket tudjunk készíteni a termékeinkről kiadványokhoz, műtéti leírásokhoz, esetleg rövid magyarázóvideókkal tudjuk segíteni a termékeink felhasználóit.

Milyen benyomásaid voltak a tanfolyamról?
Nagyon sok téma érdekel az életben és eddig abba a hibába estem a legtöbbször, hogy manapság mindent meg lehet tanulni a netről és nem kell iskolákat elvégezni, ha valakit érdekel valami.
Ezzel csak az a baj, hogy a netes videók általában nem olyan felépítésűek, hogy elkezdik az alapokkal és van egy fokozatos építkezés. De ha van is olyan, akkor meg ott van az a tényező, hogy bármikor meg lehet nézni ebből következően pedig előjön a ‘majdholnap’ megnézem hatás.
Nem mondom, hogy a beadandó készítésénél nem néztem még tutorialokat de így, hogy volt egy erős alap már egészen más volt. Úgy érzem most ha van is még, amit nem tudok
(és van bőven pl. néhány geometry node-os tutoriálnál az állam leesik) de már tudom mit kell keresni, mit miért kell csinálni a programon belül. A tanfolyam nagyon jó és nagyon tömény. Viszont teljesen követhető nem kell megijedni, elakadásnál segít Gábor.

Tanfolyam „utóélete”, jövőkép, tervek?
A cégnél készítek majd termékrendereket aztán kiderül pontosan mennyire lehet beépíteni a munkafolyamatba. Magánfelhasználásra pedig biztosan képzem még magam, a sculpting érdekel még részletesebben, illetve vannak olyan 2D-s funkciói is amiket jelenleg nem teljesen értek de nagyon érdekesnek tűnik pl.: Grease penciles animációk. Belsőépítészetes renderekből is hihetetlen szépeket láttam már amióta a témában keresgélek szóval hosszan sorolhatnám mi minden érdekelne még.
Nagyon élveztem a tanulást köszönöm a lehetőséget.

Köszönjük!

A Blender 3D oktatás szombatonként 9-17 óráig tartanak, hétköznap 17-21 óráig, Maximum 8 fős csoportokban, gépeket biztosítunk! Felnőttképzési rendszerben.

Várjuk jelentkezésed!