Bemutatnád magad, mivel foglalkoztál eddig?
Major Gábor vagyok. Már több mint tíz éve szerkezettervező mérnökként dolgozom többnyire ipari és gazdasági létesítmények projektjeiben.

Volt bármilyen grafikai irányú előképzettség?
Amennyiben a mérnöki CAD szoftverek használata annak számít, akkor igen, de csak 2D-ben, illetve a terveim elég kötött formában készülhetnek csak, kevés teret hagyva a kreativitásnak.

Honnan merült fel a 3D ötlete? Foglalkoztál vele korábban?
A munkám során többször felmerült az igény a 3D-s tervekre, látványtervekre, de csak az erőtani számítások során készítek térbeli modelleket.
Többször próbálkoztam már a 3D-vel a tervezésben, de kevés sikerrel. Az igazi áttörést a játékfejlesztés hozta meg. Ekkor már tudtam, hogy a Blender lesz a következő lépés.

Milyen benyomásaid voltak a tanfolyamról?
Nagyon élveztem a tanfolyamot. Az anyag felépítése jól átgondolt. Nagyon rövid idő alatt, nagyon sok információt kaptam a modellezés folyamatáról, ezért elengedhetetlen a rendszeres gyakorlás. Úgy érzem, hogy az alapokat sikeresen elsajátítottam, de még van hova fejlődni.

Jártál a Unity képzésre is, ott mi volt a benyomásod, sikerült kamatoztatni a tanultakat?
A pályám kezdetén, a 2000-es évek elején, ugyan tanultam már programozni, de a kezdeti lelkesedés hamar alábbhagyott. Ennek főleg az volt az oka, hogy az akkori technológia még nem támogatta kellőképpen a játékfejlesztést.
A Unity képzés lehetőséget adott arra, hogy a saját játék ötleteimet meg tudjam valósítani. A célom mobil applikációk fejlesztése, ami nem csak kifejezetten a játékokra irányul, de mindenképp egyedi megjelenést kapnak a Blender segítségével.

Tanfolyam „utóélete”, jövőkép, tervek?
A két tanfolyam nagyon is kiegészítette egymást és látom, hogy a megszerzett tudást számos területen tudom majd hasznosítani a tervezésben és a fejlesztésben egyaránt.
Bár nem volt a tananyag része, de már elkezdtem használni a Python scriptet Blenderben a modellezés és munkám során is. Ennek már most nagy hasznát veszem, amikor nagy mennyiségű adatot kell feldolgozni és vizuálisan megjeleníteni, ezzel sok időt megspórolva.
Napjainkban egyre több helyen elvárás a szakmámban a BIM modellek ismerete és használata. Szerencsére a Blendernek BIM add-on-ja is van, ami egy igazán sokoldalú eszközzé teszi.
Mindenképp maradok a 3D vonalon és nem zárkózom el az újabb tanfolyamoktól sem a jövőben, illetve ha lehetőség adódik rá, szívesen próbára teszem magam a modellezés területén és/vagy a játékfejlesztői pályán.

Köszönjük!

A Blender 3D oktatás szombatonként 9-17 óráig tartanak, hétköznap 17-21 óráig, Maximum 8 fős csoportokban, gépeket biztosítunk! Felnőttképzési rendszerben.

Várjuk jelentkezésed!