Bemutatnád magad, mivel foglalkoztál eddig?
Tóth Taksony vagyok, 2021-ben végeztem a BGE-n mint kulturális közösségszervező, emellett pedig minőségbiztosítással foglalkoztam egy robotikai cégnél. Eléggé sokoldalú személyiségnek tartom magam, szeretek változatos dolgokkal foglalkozni, és mindenféle feladatban kipróbálni magam. A diplomám mellett van két nyelvvizsgám, angol és német nyelvből, illetve rendelkezem némi műszaki érzékkel is. Szabadidőmet leginkább kreatív hobbikkal szeretem tölteni, rajzolással,illetve távirányítós modellek, vagy az autóm bütykölésévél. Illetve nagy érdeklődéssel követem a film és a játékipart is.
Volt bármilyen grafikai irányú előképzettséged?
Sajnos nem. Szerettem volna bejutni valamilyen képzőművészeti főiskolára, vagy grafikus képzésre de abban az életszakaszban nem volt rá lehetőségem, így minden ilyen ambíció megmaradt hobbiként.
Honnan merült fel a 3D ötlete? Foglalkoztál vele korábban?
Lényegében ez az egész egy hobbiból indult. Egy számítógépes játék fórumán megismerkedtem pár amerikai játékossal, akikkel együtt a játékon belül elkezdtünk közös „projekteket” készíteni, rendesen workflow-ban kiosztva hogy ki mit épít meg az aktuális járművön, vázlatokat készítettünk, és ötleteltünk, már majdnem úgy mintha ténylegesen rendelésre készítenénk jármű modelleket. Akkor jött egy eléggé vad ötlet, hogy milyen jó lenne ha a játékban megépített autóinkat 3D nyomtatható játékautókként, vagy virtuális modellekként árunánk. Kis idő múlva pedig szembe jött velem ez a tanfolyam, és úgy éreztem hogy ez remek lehetőség lenne elindulni egy hasonló irányba.
Milyen benyomásaid voltak a tanfolyamról?
Én nagyon jól éreztem magam a tanfolyam alatt, szívesen jártam be az órákra és igyekeztem jegyzetelni, bár ezt hamar elengedtem, mert röpködnek az információk, figyelni jobban megéri.
A tananyag kellően részletes, mindenről esik szó valamennyire az órákon így amire esetleg kevesebb idő jut, még ahhoz is kapunk némi kapaszkodót, ami alapján jobban bele lehet menni egy-egy specifikus funkcióba. Emiatt viszont némi elszántságot is igényel a tanfolyam, nem árt ha az ember a heti két alkalmat saját magának „kibővíti” némi utánajárással vagy ismétléssel, de ez az extra idő rettentő kifizetődő, és a tanfolyamon elhangzottak segítségével sokkal könnyebb a kutatás. Illetve ha így is elakad az ember, lehet keresni az oktatót Gábort, illetve a tanfolyam korábbi hallgatóit is, akik szintén készséggel segítenek.
Tanfolyam „utóélete”, jövőkép, tervek?
Hát a fentebb megemlített saját játékautó márka még várat magára, de örülnék ha el tudnék helyezkedni ebben az irányban, esetleg egy olyan céghez akik foglalkoznak 3D nyomtatással, vagy csak látványtervezéssel. Emellett nekiesek a portfólió gyártásnak, és mint 3D artist közzé teszem a munkáimat valamelyik felületen. Szeretném ha a jelenetkészítés nagyon gördülékenyen menne, illetve meg fogok próbálkozni rövid animációkkal is. Hogyha ez megvan, akkor mellékprojektnek megpróbálom a modell árusítást. Szerintem a 3D nyomtatásban van bőven potenciál, a technika rendületlen fejlődik, és egyre széles körökben lesz elérhető, ezért érdemes már most elsajátítani a vele kapcsolatos dolgokat.
És hogy hogyan is kell elképzelni hogy mégis miket csináltunk a játékban? Nos az alábbi linken itt van a legutóbbi készítményünk, ami még elég bénácska meg low-poly, de ha figyelembe vesszük hogy a játék ezerszer limitáltabb mint a Blender, így azért meg merem mutatni.
https://www.simpleplanes.com/a/8rQthl/The-Mystery-Machine
Köszönjük!
A Blender 3D oktatás szombatonként és péntekenként 9-17 óráig tartanak, hétköznap 17-21 óráig, Maximum 8 fős csoportokban, gépeket biztosítunk! Felnőttképzési rendszerben.