Az „Inside” egyedülálló atmoszférája és lenyűgöző vizuális világa miatt méltán vált népszerűvé a játékosok körében, és kapott nem csekély elismerést a kritikusoktól is. A játék egyedi esztétikája és elgondolkodtató története miatt az indie videojáték-ipar igazi gyöngyszeme.

A 2016-os „Inside” a Playdead stúdió előző sikerjátékának, a Limbo-nak a tematikus folytatása, hiszen az is hasonlóan sötét, misztikus hangulattal rendelkezik.

A játék cselekménye egy csendes, sötét és rejtélyes világban bontakozik ki. A játékosnak először csupán az a feladata, hogy túléljen, ám tovább és tovább haladva játékban, a felhasználó kap egy újabb implicit célt is: Hogy megértse mi folyik itt valójában. Ez utóbbi feladat nagyobb falat lesz, mint azt talán kezdetben felmérné a játékos.

Az „Inside” játékmenete a főszereplő kisfiú irányításán keresztül zajlik, aki különböző környezeteket jár be a sötét és titokzatos világban. A játékosnak számos kihívással kell szembenéznie, melyek gyakran rejtvények formájában jelennek meg. Ezek a puzzle-ök kreatív megoldásokat követelnek, amikor is a játékos kénytelen kilépnie saját szűkebb gondolkodásmódjából és feladatonként egyedi hozzáállást alkalmazni. Mindez új kihívást jelentő réteget ad a játékmenethez. A puzzle-ök mellett azonban a játékban fontos szerepet kap a megfelelő időzítés és reflexek alkalmazása is. A kombináció ezek között a különböző elemek között teszi az „Inside” játékmenetét igazán izgalmassá és változatossá.

A Unity motor által meghajtott lenyűgöző grafikák és animációk a játék egyik kiemelkedő erénye, hozzájárulva a szuggesztív atmoszférához. A játék jó példát jelent arra, hogy a vizuális vízió és a koherens művészi világ gyakran mennyivel fontosabb, mint a fotorealisztikus grafika és nagy részletgazdagság. Ez persze nem jelenti azt, hogy az Inside nem jelentett komoly mérnöki kihívást a készítőknek. A technikaibb beállítottságú olvasóknak melegen a ajánlom a következő GDC előadást, amiben a játék egyik fejlesztője beszél a felmerült programozói kihívásokról és az ezekre adott megoldásokról.

Az „Inside” egy ideális játék annak bizonyítására, hogy a videójáték nem csak egy szórakoztató médium de művészi ág is. Íme egy játék, ami néhány óra alatt végigjátszható, és mégis egy életre beivódik a játékos emlékezetébe.

Szerző: Marosi Csaba

📞 Telefonszám: +36 20 359 74 22

📧 E-mail cím: marosi.csaba(@)3d-studio.hu

Ha érdekel a kódolás, játékfejlesztés fontold meg a jelentkezést egyik tanfolyamomra→