Bemutatnád magad, mivel foglalkoztál eddig?

Túri György vagyok. Már közel az ötvenhez. Ezt azért lényeges, mert szerintem mindig készen kell állni az új ismeretek befogadására. Szóval ez nem lehet kifogás. Éveken keresztül foglalkoztam animációk gyártásával. A Varga Stúdióban mozgáspróba-operatőr voltam. Többek között dolgoztam a Mr. Bean sorozatban is. (Talán valaki még emlékszik rá…) A linetest-operatőr munkán kívül kifestettem, hangot vágtam stb. Ez jellemzően papír alapú gyártás volt. Később jött a képbe a vektorgrafikus animációs szoftver. Volt egy pár év vargabetű amikor teljesen mással foglalkoztam, de utána visszakanyarodtam az animáció felé.

Volt bármilyen grafikai irányú előképzettség?

A 90-es években elvégeztem egy tanfolyamot, ahol megismerkedtem a vektor és pixelgrafikus szoftverekkel. Már akkor nagyon komoly jó dolgokat lehetett készíteni a Photoshop-pal és a CorelDraw-val. Ezzel egy időben már érdekelt a 3D Studio Max, de a gépem nem állt készen a feladatra… Az információkat is nehezebb volt összeszedni mint most. Szóval akkor ez parkolópályára került. Azután volt néhány próbálkozás a Maya-val is.

Honnan merült fel a 3D ötlete? Foglalkoztál vele korábban?

A 3D képek, filmek készítése mindig lenyűgözött. Régen sokat rajzoltam papírra, de most már szinte csak digitális képalkotásban gondolkozom. Úgy látszik most érkezett el az idő, hogy komolyabban foglalkozzam a 3D-vel. Nagyon inspiráló, hogy gyakorlatilag bármit lehet modellezni. Van aki pár perc alatt galaxisokat készít el a Youtube-on. Mivel én még vissza tudok emlékezni arra az időszakra, amikor ez még amerikai filmekben sem volt megvalósítható ilyen szinten, nekem ez hatalmas dolog és nem magától értetődő.

Milyen benyomásaid voltak a tanfolyamról?

Az Internet tele van tutorial-okkal. Van amelyik aranyat ér, de van amivel csak az idő megy el. Szerintem elengedhetetlen egy tanfolyam, ahol a biztos alapokat meg tudja szerezni az érdeklődő. Sok kérdésemre megkaptam a választ. És igen, lehet látni a potenciált a Blender-ben :-). Viszont az otthoni gyakorlás nem hagyható el. Minden elkészített modell előre visz. Még az is, amivel küszködni kell. Az sem gond, ha innen-onnan kritika éri a munkát. A Blender már alapszinten is sikerélményt adhat de ha az a cél, hogy a nézők álla leessen, fel kell kötni a gatyát. Ami a tanfolyamot illeti, nem a csak a felszínt karcolgattuk. A rendelkezésünkre álló idő alatt annyi újat láttunk, hogy nem győztünk jegyzetelni. Nem voltak üresjáratok.

Tanfolyam „utóélete”, jövőkép, tervek?

Igyekszem hasznosítani, gyakorolni a tanultakat. Nagy fantáziát látok a program lehetőségeiben. A tanfolyam jó alapot adott. A fő irány továbbra is az animáció marad. Annyi lehetőséget ad a program a továbbhaladásra, hogy választani a legnehezebb. Érdekel a Sculpting, a riggelés. A fizikai szimuláció is nagyon érdekes. Ja, és ott van a grease pencil is. 

Köszönjük!

A Blender 3D oktatás szombatonként és péntekenként 9-17 óráig tartanak, hétköznap 17-21 óráig, Maximum 8 fős csoportokban, gépeket biztosítunk! Felnőttképzési rendszerben.

Várjuk jelentkezésed!