Megjelent a 🔥Blender 4.3!🔥 Szokás szerint rengeteg izgalmas újdonságot tartalmaz, amelyek a „Bevezetés a 3D Világába” című könyvhöz tartozó Drive linken hamarosan mind megtalálhatóak lesznek. Vannak azonban komplexebb témakörök, mint a Bevel módosítónak a frissítése. A Bevel Weight kapott egy újabb funkciót, megértéséhez azonban meg kell ismernünk a Geometry Nodes rendszer használatát, ami előbb-utóbb úgyis elkerülhetetlen lesz.

A bevel a 3D modellezésben egy olyan technika, amelynek során az élek vagy sarkok éles találkozási pontjait lekerekítik vagy letörik, hogy a geometria realisztikusabb és esztétikailag kellemesebb legyen. A bevel az élek és sarkok „puhítására” szolgál, amelyek a valóságban szinte soha nem teljesen élesek. De ezen kívül alapvető hard-surface modellezési eszköz is, Edit módban és Módosítóként is elérhető.

Nem destruktív módosítóként: Mivel egy modifier, nem változtatja meg a modell geometriáját véglegesen, így bármikor visszavonható vagy szerkeszthető. És most már képes együttműködni a Geometry Nodes rendszerével.

Miért Használjuk a Bevelt?

  1. Realizmus: A valós tárgyak élei szinte mindig lekerekítettek vagy kopottak, így a bevel segít természetesebb megjelenést adni a modelleknek.
  2. Fény és Árnyék Interakciója: A lekerekített élek és sarkok szebben törik meg a fényt, ezáltal a modellek vizuálisan gazdagabbá válnak.
  3. Jobb Textúrázás: A bevel-elt élek jobban működnek UV mapping és textúrázás során, mivel elkerülhetővé válik a textúrák nyújtása vagy torzulása.
  4. Szerkezeti Erősség: A lekerekített formák általában erősebbek és jobban megmunkálhatók a valós gyártási folyamatok során (pl. 3D nyomtatás).

3D Tanfolyamok felnőttképzési rendszerben. Blender, Unity, Houdini programok professzionális használatáért a belvárosban. Max 8 fős csoportok. Szemináriumok és Workshopok 3D, 2D és VFX témákban.

Ha tetszett a videó, iratkozz fel a Youtube Csatornánkra!

Kövess minket Facebookon is!