A Microsoft bejelentette, hogy megvásárolja az Activision Blizzard videójáték-fejlesztő céget 68,7 milliárd dollárért.
Napjainkban hárommilliárd ember játszik aktívan játékokkal, és az interaktív szórakozás örömeit megkedvelő új generációnak köszönhetően a játékok a legnagyobb és leggyorsabban fejlődő szórakozási forma. A Microsoft Corp. ma bejelentette, hogy felvásárolta az Activision Blizzard Inc.-et, amely vezető szerepet tölt be a játékfejlesztésben és az interaktív szórakoztató tartalmak kiadásában. Ez a felvásárlás felgyorsítja a Microsoft játék üzletágának növekedését mobilon, PC-n, konzolon és építőelemeket biztosít a metaverzum számára.
A Microsoft így a Tencent és a Sony mögött a világ harmadik legnagyobb játékipari vállalatává válik a bevételek alapján. Mindezzel a Microsofté lett az Activision, a Blizzard és a King stúdiók olyan ikonikus franchise-ai, mint a „Warcraft”, a „Diablo”, az „Overwatch”, a „Call of Duty” és a „Candy Crush”, továbbá a Major League Gaming révén a globális eSport-tevékenységek. A vállalatnak világszerte vannak stúdiói közel 10 000 alkalmazottal.
„A játék ma a legdinamikusabb és legizgalmasabb kategória a szórakoztatásban minden platformon, és kulcsszerepet fog játszani a metaverzum platformok fejlődésében” – mondta Satya Nadella, a Microsoft elnök-vezérigazgatója. „Mélyen befektetünk a világszínvonalú tartalmakba, a közösségbe és a felhőbe, hogy a játék új korszakát indítsuk el, amely a játékosokat és az alkotókat helyezi előtérbe, és a játékot biztonságossá, befogadóvá és mindenki számára elérhetővé teszi.”
Kedves olvasónk, amennyiben érdekel a 3D, a játékfejlesztés, a Unity és a Blender világa, és rendszeresen szeretnél ezekről értesülni, kövess minket Facebookon:
https://www.facebook.com/3dStudioHungary