Az Nvidia kiadta a decemberi studio driver frissítését-és néhány nagyon ügyes funkcióval rendelkezik, különösen a Blender felhasználóknak.
A Blender, a világ legnépszerűbb nyílt forráskódú 3D kreatív alkalmazása nemrégiben élesítette a várva várt 3.0-s kiadást, amely rendkívüli teljesítménynövekedést biztosít az NVIDIA RTX GPU-kkal , és az NVIDIA Omniverse Universal Scene Description (USD) támogatásával.
A Blender Cycles rendermotorja néhány nagy változtatást kapott, hogy jobban működjön az Nvidia kártyákkal. Az RTX GPU-k ezen optimalizálása akár 12-15-ször gyorsabb renderelési idővel büszkélkedhet, mint a MacBook Pro M1. Ez lehetővé teszi az azonnali előnézetet az OptiX használatával a modellezési anyagok megjelenítéséhez.
A Blender Cycles render teljesen megújult, maximalizálva az NVIDIA RTX GPU RT magokat az OptiX sugárkövetéshez és a Tensor magokat az OptiX AI zajtalanításához.
Ráadásul az új Blender 3.0 USD fájlimportálási lehetőséget is kapott. Az USD fájlok képezik az NVIDIA Omniverse alapját , lehetővé téve a jelenetek egyidejű szerkesztését több kreatív alkalmazás által.
Az Universal Scene Description (USD) egy könnyen bővíthető, nyílt forráskódú 3D jelenetleírás és fájlformátum, amelyet a Pixar fejlesztett ki a tartalom létrehozására és a különböző eszközök közötti cserére. Erősségének és sokoldalúságának köszönhetően egyre elterjedtebb, nemcsak a vizuális effektusok közösségében, hanem az építészetben, a tervezésben, a robotikában, a gyártásban és más területeken is.
Az USD az NVIDIA Omniverse™ alapja , egy élő együttműködési platform, amely a tartalomkészítő eszközök széles skáláját kapcsolja össze egymással és a valós idejű NVIDIA RTX™ sugárkövetőkkel. Az NVIDIA Omniverse egy olyan platform, amely távoli együttműködést tesz lehetővé valódi valós idejű teljesítménnyel a különböző földrajzi területeken, alkalmazásokon és rendszereken dolgozó csapatok számára. Például az Omniverse-ben egy Blender és egy Revit felhasználó egyszerre, valós időben dolgozhat egy eszközön vagy egy jeleneten földrajzilag különböző helyeken. Az immár nyílt bétaverzióban futó NVIDIA Omniverse platform mindig ingyenes lesz az egyének számára.
A decemberi illesztőprogram más alkalmazásokhoz is tartalmaz frissítéseket, a letöltési oldalon ezekről találhatsz bővebb információt.
Kedves olvasónk, amennyiben érdekel a 3D és a Blender világa, és rendszeresen szeretnél ezekről értesülni, kövess minket Facebookon:
https://www.facebook.com/3dStudioHungary