
Bemutatnád magad, mivel foglalkoztál eddig?
Az informatikával, leginkább programozás vonalon régi a kapcsolatom. 2000 környékén kezdtem webfejlesztéssel foglalkozni, azt kb. 10 évig csináltam, közben kb. mindent kipróbáltam, ami szembejött, egy ideje tech pm-ként és fejlesztői csapatok vezetőjeként dolgozom.
Volt bármilyen grafikai irányú előképzettség?
Semmi érdemi. Webfejlesztői karrierem kezdetén minimálisan használtam a weben fontos grafikai szoftvereket.
Honnan merült fel a 3D ötlete? Foglalkoztál vele korábban?
Régebben, futólag ismerkedtem Maya-val és 3ds max-szel, de eléggé elveszettnek éreztem magam mindkettőben. Mintha eléd rakna valaki egy robbanómotort és több száz profi szerszámot, azzal hogy tessék, ezekkel azt készítsd el. Harmar rájöttem, hogy a fejlesztői irányon alapvetően jól működő, teljesen autodidakta módszer itt nem fog célravezetni. Ha meg akarom tanulni, akkor kell egy tanfolyam és/vagy egy tapasztalt szakember aki irányba tereli a csapongó infókat.
Milyen benyomásaid voltak a tanfolyamról?
Nagyon nagyon tömény – főleg az első két alkalom, minden részlet fontos, mindenre oda kell figyelni (én a jegyzetelést elég hamar elengedtem). A gyakorlás és a házik nem maradhatnak el, ahogy az sem megoldás, hogy napokkal később (netán a következő óra előtti napon) próbáljuk felidézni a bemutatott technikákat. Nincs mese – ha valaki a maximum közeli eredményt akarja kihozni a tanfolyamból akkor rá kell szánni az idejét. A jegyzet és a kapott anyagok nagyon sokat segítenek.
Tanfolyam „utóélete”, jövőkép, tervek?
Egyelőre elég limitált a szabadidőm, de mindenképp folytatni akarom a 3d-t, azon belül is maradok a Blendernél. Terv szerint legkésőbb nyár közepén előveszem a jegyzetet és átrágom magam rajta sokadszor, aztán mehet tovább a tanulás, gyakorlás. Esetleg ősszel némi kitérőt teszek a Unity és a mélyebb 3d nyomtatás felé.
Köszönjük!
A Blender 3D oktatás szombatonként és péntekenként 9-17 óráig tartanak, hétköznap 17-21 óráig, Maximum 8 fős csoportokban, gépeket biztosítunk!