Ha valakit érdekel a játékfejlesztés világa, és elkezdett kutatkodni a témában, esetleg már előzetesen rendelkezik 3D modellezési ismeretekkel, biztosan találkozhatott a Unity nevével. Az Unreal mellett a legismertebb név. Széles körben elterjedt 3D motor, 2D- és 3D játékok fejlesztéséhez, asztali gépekre, konzolokhoz, mobil eszközökhöz sőt weboldalakhoz is. Kiterjesztett valóság és VR tartalmak előállításához is alkalmas!
Mi a játékmotor?
És most nem a nyuszimotorra gondolunk amit az unokaöcsid hajt a hátsó udvaron. A játékmotor az a szoftver, amely a játékkészítők számára biztosítja a játékok gyors és hatékony felépítéséhez szükséges funkciókat. Egyfajta keret-program, ami számos alapvető területet fog össze. Importálhatunk (és építhetünk) 3D objektumokat pl Blenderből, ezekből komplex jeleneteket állíthatunk össze. Világítás, hang, speciális effektusok, fizika és animáció, interaktivitás és játékmenet hozzáadása mind a rendszer részei. A Unity saját fizikai rendszerrel rendelkezik, fizikai szimulációval, így lényegesen kevesebb kódolást igényel. High Definition Render Pipeline (HDRP) a csúcskategóriás grafikai megjelenítésért felel.
Miért pont Unity?
A Unity remek platform indie játékok létrehozásához, összegyűjtöttünk 10 pontban miért érdemes belevágni a tanulásába.
1. A Unity ingyenes!
Bármely fejlesztő használhatja az eszköz ingyenes verzióját, amely a legtöbb funkciót kínálja és csak akkor kell fizetni, ha a játék(ok) több mint 200 000 USD bevételt hoz(nak) egy éven belül. A Pro verzió pár többletfunkciót ugyan tartalmaz, de egy átlagos indie fejlesztő bőven elég eszköztárat kap az induláshoz.
2. Könnyen tanulható
3D alapismeretekkel rendelkezőknek egyszerűen átlátható, logikusan felépített a Unity működése. Nagyon részletes dokumentációval rendelkezik, visszamenőleg a különböző verziókra lebontva elérhetőek. Rengeteg oktató és tutorial videó készül a témában.
3. Könnyen kezelhető
Rendkívül felhasználóbarát és logikus grafikus kezelőfelülettel rendelkezik. Drag&Drop kezelhető elemek. Az animációs rendszer rendkívül könnyen átlátható, és rugalmas ahhoz hogy teljesen valóságos mozgásokat jelenítsünk meg.
4. Több platformot támogat
A repertoárban megtalálható az iOS, ANdroid, Mac, Pc, Steam és a konzolok is természetesen, bárhova is szeretnénk játékot fejleszteni. Gyors és könnyű generálás: A fejlesztőknek ki kell választaniuk egy platformot, meg kell nyomniuk a ‘Build’ gombot, el kell menteniük a játékot, és az Unity 3D felépíti azt.
5. Támogató közösség
Több, mint 2 millióan használják a Unity-t, ami napról napra növekszik. Rengetegen készítenek segítő videókat, és együttműködőek a problémák megoldásában különböző fórumokon. A különböző Facebook csoportokban könnyen lehet találni segítő társakat, vagy akik szakmai szemmel tudják véleményezni alkotásainkat.
6. Asset Store
A Unity Asset Store biztosítja a játék létrehozásának minden (bármely) összetevőjét. Így áthidalva a készítő hiányosságait, kiegészítheti a meglévő ötletét, modelljeit a hiányzó elemekkel. Ezáltal pedig lehetőséget biztosít zenészeknek, programozóknak vagy 3d generalistoknak hogy pénzt keressenek.
7. Visual Scripting – BOLT
Aki még kezdő a programozásban, vagy esetleg nem is szeretné feltétlenül megtanulni, nagy segítséget jelent a vizuális programozás, melyben a különböző logikai kapcsolatokat „node”- kötözegtős módszerrel lehet létrehozni. Eredetileg egy Asset Storeban megtalálható külsős, fizetős fejlesztés volt, de látva a nagy népszerűséget és könnyű kezelhetőséget, a Unity felvásárolta, és ingyenesen elérhetővé tette!
8. Fejlett grafika
Az OpenGL grafikus API segítségével a Unity hihetetlen grafikát kínál minden támogatott platformon.
9. Váltás egyjátékosról többjátékosra
Az egyjátékos játék multiplayer játékká alakítható, kevés változtatással a meglévő kódban. Multiplayer játékfejlesztők preferált platformja.
10. Particle system
Magasan fejlett és összetett részecske-szimuláló rendszerrel rendelkezik, használatával bármilyen elképzelést meg lehet valósítani.
Következtetés
Melyik a jobb, a Unity vagy az Unreal?
Leegyszerűsítve:
- Az Unity jobb, ha 2D / 3D játékokat és AR / VR alkalmazásokat szeretnél fejleszteni.
- Az Unreal megfelelőbb, ha fotorealisztikus és nagyobb gépigényű (AAA) grafikus játékok készítése a cél.
A fenti 10 pont alátámasztja, hogy az Unity 3D valójában az egyik leghatékonyabb platform, aminek a tanulása megtérülő lesz, akár szabadúszóként, saját fejlesztésben gondolkodsz, akár egy csapat tagjaként szeretnél elhelyezkedni.
Jelentkezz az alapozó UNITY tanfolyamra, vagy végezd el előbb Blender 3D Generalist tanfolyamunkat!