
Bemutatnád magad, mivel foglalkoztál eddig?
Sziasztok! Baranyai György vagyok, jelenleg a magánegészségügyben dolgozom, e mellett, projekt szinten video szerkesztéssel is foglalkozom. Perfekt az angolom, ezen felül megütök egy rendszergazdai szintet informatikában, és alkalmi asztro fotós vagyok.
Olyan fajta ember vagyok aki mindent maga akar megoldani. Ha valami nem megy akkor megtanulom, a padló burkolástól az ftp szerver építéséig. Hobbiként asztro és quantum fizikát tanulok, zenét hallgatok és kettlebellezek.
Volt bármilyen grafikai irányú előképzettséged?
Igen, grafikus okj-t végeztem. Viszont még jóval előtte, 12-13 évesen vetettem bele magam a Photoshop és az After effects rejtelmeibe, a 30 napos próba verziók tömkelegével. És általános iskola 6. osztályban kerületi Paint bajnok is lettem. Sajnos a művészettörténet, a nyomdaipar és az arculat tervezés egyáltalán nem érdekel. Ahogy a tördelés és az egyedi mintás pólók gyártása sem. Egy pár logót terveztem, de éreztem, hogy nem ez lesz a szakmám.
Honnan merült fel a 3D ötlete? Foglalkoztál vele korábban?
Legelőször általános iskolában találkoztam vele, már nem is tudom hogyan. Akkor még power shape és google sketchup-al pötyörésztem. Majd 15 évesen valahogy hozzá jutottam a Maya tanulói kiadásához egy szimpla gimis diák igazolvánnyal.
A Mayával nem mentem sokra, nem értettem, hogy mire való és akkor még nem volt tele minden youtube videókkal. És igazán a gépem sem bírta. Mindezek mellett valahogy tagja lettem egy budapesti 3D börzének, ahol évente rendeztek szemináriumokat az adott szoftverek új verzióit taglalva.
Mindig jött az e-mail, hogy van-e valami allergiám, hogy olyan ételekkel készüljenek és hogy xy zónába van a névre szóló parkolóhelyem. 15-16 éves koromban nem volt bátorságom elmenni, és annyira nem is érdekelt. Inkább az After Effects irányába indultam el, 18-19 éves koromra már több pályázatot is nyertem és megszereztem az első fizetős ügyfelem.
Néhanapján Cinema 4D-ben animálgattam dolgokat, karaktereket ismerősöknek. Majd a grafikus okj-n bele kóstoltam a mayába és megtetszett. Az oktató mesélt a Blenderről, hogy mennyit fejlődött és milyen jó opció. Aztán a covid alatt vettem egy 3D nyomtatót és egy VR szettet, és azonnal tudtam, hogy végre megtaláltam, mivel is akarok foglalkozni. Az After Effects javascript és a html tudásomból kiindulva, nem a programozás az erősségem. Így letöltöttem a Blendert és elhatároztam, hogy akkor ez lesz az utam.
Ekkor találtam rá a 3D-Studio Blender tanfolyamra.
Milyen benyomásaid voltak a tanfolyamról?
Nagyon pozitív. Jól megtervezett tananyagon mentünk keresztül. Valóban intenzív volt és át fogó.
Az oktató, Gábor közvetlen és segítőkész. Az órák tempósak voltak, ha nem értük el a napi tananyag végét akkor tovább tartotta. Ami miatt nem tudtam autodidakta módon el sajátítani a Blendert, az a frusztráltság, hogy nem tudom kezelni a programot, pedig tudom mi rejlik benne, megszűnt. Úgy vélem, hogy egy nagyon stabil alapot kaptam és megérte elvégezni a tanfolyamot.
A tanfolyam során megismert csoporttársakkal tartom a kapcsolatot. És már az első héten rájöttem, hogy mekkora affinitásom van ez irányba. A jövőben sok gyakorlást és tudásom bővítését tervezem, valamint a Unity elsajátítását. Karakter design, rig és animáció felé akarok elindulni. És amint elég magabiztos leszek, akkor a munkám mellett freelancerként, majd lehetőség szerint egy VR fejlesztő cégnél szeretnék dolgozni. Manapság már sokkal nyitottabbak a cégek a távmunkára és a VR ipar is most indul be igazán. A digitális nomádok korszakában, angol tudással akár Amerikából vagy Kínából is alkalmazhatnak.
Köszönjük!
A Blender 3D oktatás szombatonként és péntekenként 9-17 óráig tartanak, hétköznap 17-21 óráig, Maximum 4 fős csoportokban, gépeket biztosítunk!