Blog

A Flow hatása: forradalom a 3D szoftverek világában – Minden ingyenessé válik

2025.04.01.

A 3D animációs iparág történetének egyik legnagyobb fordulópontját éljük: a Flow című rajzfilm, amely teljes egészében a nyílt forráskódú Blender szoftverrel készült, nemcsak elnyerte az Oscar-díjat a legjobb animációs film kategóriában, hanem egy teljes iparági átalakulást is elindított. A Flow sikere és a Blender dominanciája A Flow nem csupán technikai bravúr volt, hanem művészi diadal […]

Tovább olvasom

2025. Április 17. csütörtök

Art/Net/Wrk Tudásbázis #28

Időpont: 2025. Április 17. csütörtök (20.00 - 23.00) Helyszín: Inga Kultúrkávézó

: Áprilisi eseményünk témája ezúttal a work-life balance lesz az Inga Café-ban. : Megteremthető e a munka és az egészséges fizikai és lelki élet egyensúlya a szórakoztatóiparban dolgozva? Vajon mikor vesszük észre, hogy valami elcsúszott és elindultunk a kiégés útján? Mit lehet tenni, ha az ember ambicionált, hogy karriert építsen, de közben darabokra hullik az […]

Tovább olvasom

3D Alkotói Pályázat – „Egy Titkos Ajtó”

2025.03.08.

Kíváncsi vagy, mi rejtőzik egy titkos ajtó mögött? Most itt a lehetőség, hogy megalkosd a saját rejtélyes bejáratodat egy másik világba! LEZÁRULT – EREDMÉNYHIRDETÉS HAMAROSAN! 🚪 Pályázati téma „Egy Titkos Ajtó” Képzelj el egy misztikus, rejtett ajtót, amely egy különleges helyre vezet! Pár példa, természetesen bármilyen egyedi koncepciót kidolgozhatsz!: A pályázat célja, hogy a résztvevők […]

Tovább olvasom

A Blenderrel készült Flow című film Oscar-díjat nyert a 97. Akadémiai Díjátadón

2025.03.03.

A 97. Akadémiai Díjátadó ünnepségen történelmi pillanatnak lehettünk tanúi: a lett rendező, Gints Zilbalodis „Flow” című animációs filmje elnyerte a legjobb animációs filmnek járó Oscar-díjat, ezzel Lettország első Oscar-díját szerezve. apnews.com A „Flow” különlegessége, hogy teljes egészében a nyílt forráskódú Blender szoftver és annak EEVEE renderelő motorja segítségével készült. A film készítése során olyan plug-ineket […]

Tovább olvasom

Art/Net/Wrk Tudásbázis #27 – Inspiráló előadások és a 3D nyomtatás világa

2025.02.28.

Az Art/Net/Wrk Tudásbázis immár 27. alkalommal hozta össze a kreatív szakma iránt érdeklődőket egy inspiráló és tudásmegosztó rendezvényre. Ezúttal a fő előadó Ligeti Miklós illusztrátor, concept artist volt, aki izgalmas beszélgetést folytatott Kiss Márton Gyulával, az Art/Net/Wrk alapítójával. Az esemény során szó esett Miklós művészi útjáról, inspirációiról és a digitális illusztráció világáról. Ha szeretnéd megnézni […]

Tovább olvasom

2025.03.29. Szombat

Műgyanta (Resin) és Filament (FDM) nyomtatás tanfolyam Március

Időpont: 2025.03.29. Szombat (09.00 - 18.00) Helyszín:

ResinStore X Venator 3D : Kézzel fogható ötletek – Fedezd fel a 3D nyomtatást! Szeretnél betekintést nyerni a 3D nyomtatás lenyűgöző világába? Csatlakozz hozzánk egynapos képzésünkre, ahol mélyebb megértést nyerhetsz a filament (FDM) és a műgyanta (Resin) alapanyagú technológia működéséről és alkalmazásáról! Az oktatáson átfogó képet kaphatsz a különböző nyomtatók működéséről, azok szakszerű üzemeltetéséről, a […]

Tovább olvasom

Gyorsítsd fel a kódod teljesítményét akár 10-szeresére adatorientált programozással a Unityben!

2025.02.21.

Ebben a videóban megmutatom, hogyan használhatod az adatorientált programozást (Data-Oriented Design, DOD), hogy felgyorsítsd a Unity játékaid teljesítményét akár 10-szeresére. Ezt a korábbi gravitációs szimulációnk továbbfejlesztésén keresztül teszem. A videóban először is elmagyarázom, mi okozza a korábbi kód teljesítményproblémáit, mi a gond az algoritmus skálázódásával (legrosszabb eseti komplexitás), és miért hatékonyabb a DOD, mint a […]

Tovább olvasom

Unity: Több mint Játékfejlesztés – Hogyan Használható Applikációk Készítésére?

2025.02.17.

Amikor a Unity nevét halljuk, legtöbbször lenyűgöző videojátékok jutnak eszünkbe. Ez nem meglepő, hiszen a világ egyik legnépszerűbb játékmotorjáról beszélünk. Azonban a Unity sokkal több, mint egy játékkészítő eszköz – egy olyan sokoldalú fejlesztői platform, amely számos egyéb alkalmazás létrehozására is kiválóan alkalmas. Manapság egyre több fejlesztő és vállalkozás használja a Unity-t nemcsak játékokhoz, hanem […]

Tovább olvasom

Így tervezünk és építünk standokat! Speed modelling + Blender trükkök 🔥

2025.02.07.

A Blender az egyik legnépszerűbb 3D modellező szoftver, amelyet a világ minden táján használnak animációhoz, játékfejlesztéshez és építészeti látványtervekhez. De vajon tudtad, hogy a Blender kiválóan alkalmas kiállítási standok tervezésére is? Ha érdekel, hogyan lehet ezt a hatékony eszközt valódi, funkcionális projektek létrehozására használni, akkor ez a cikk neked szól! Ebben a videóban végigvezetünk a […]

Tovább olvasom

2025.02.20 Csütörtök

Art/Net/Wrk Tudásbázis #27 – Ligeti Miklós / Concept artist / Venator-3D Print

Időpont: 2025.02.20 Csütörtök (20.00 - 23.00) Helyszín: INGA Kultúrkávézó

: Februárban ismét ANW Tudásbázis, immáron az Inga Café-ban! https://ingacafe.funcode.hu/browse : Hogy mi várható?Kiss Márton Gyula beszélget vendégünkkel Ligeti Miklós / Concept artist Illusztrátorral, aki olyan márkákon és cégekkel dolgozott mint az:Axis Studios, Games Workshop, Neocore Games, Netflix Animation, MPC Episodic, Primal Games, Wizards of the Coast : „A rajzolás kisgyermekkoromtól kezdve központi szerepet töltött be […]

Tovább olvasom