Mit kell tudnod, mielőtt 3D Artist lennél? Ebben a szövegben ismertetünk néhány fontos szempontot a 3D Artist munkával kapcsolatban: a feladatok, a szükséges készségek, helyek, ahol a 3D Artistok munkát találhatnak, és hogyan lehet érvényesülni ebben a szakmában. Megemlítjük a munkának az előnyeit és hátrányait is. Kicsoda egyáltalán egy 3D Artist? Kezdjük azzal, hogy mi […]
A Godot Kortárs Művészeti Intézet (GICA) által alapított Godot Katalizátor-díj célja, hogy a pályájuk derekán lévő, hazai színtéren alkotó képzőművészek számára támogatást nyújtson, lendületet adjon. A pályázat és a kiállítás költségvetése 10 millió forint. A kétévente megrendezendő díjra 35 év feletti művészek és minimum 5 éve működő művészcsoportok pályázhatnak, akik közül szakmai zsűri választja ki […]
Bemutatnád magad, mivel foglalkoztál eddig? Hlavacsek István vagyok, sem a tanulmányaim sem a munkám nem kapcsolódott szorosan eddig a 3d modellezéshez, sem az ezzel kapcsolatos témakörökhöz eddig. Honnan merült fel a 3D ötlete? Foglalkoztál vele korábban? Mindig is érdekelt a virtuális világ, ezért autodidakta módon neki futottam több modellező, látványtervező, és grafikai programnak.Hobbijaim között szerepelt […]
Idén is több Emmy győztese a Netflix Love Death + Robots sorozata, ami már az első évadával is 5 díjat zsebelhetett be. A Netflix nagyot alkotott a felnőtt animációs, sci-fi, antológia sorozatával, amit David Fincher, Jennifer Miller és Tim Miller készített. Különlegessége, hogy mindegyik epizódot különböző országok különféle animátor csapatai készítették. 2019-ben jelent meg az […]
Új sorozatunkban magyar játékfejlesztőknek, és munkáiknak adunk bemutatkozási lehetőséget, hogy minél több ember megismerje egyrészt a magyar fejlesztésű játékokat, másrészt az ezzel járó háttérmunkákat. Bemutatnád magad, eddigi munkásságod? A nevem Takács Péter és megközelítőleg 12 éve dolgozom szoftver fejlesztőként többnyire nagyvállaltok belső fejlesztésű projektjein. A játékfejlesztéssel 5-6 éve kezdtem el megismerkedni, amikor először találkoztam a Unity-vel és […]
A BlenderKit két versenyt is meghirdetett 2021 végére, ahol a résztvevők 10,000$-os összdíjazásban részesülhetnek. Az egyik azoknak szól, akik asseteket szeretnének feltölteni a BlenderKit könyvtárába, a második pedig azoknak a művészeknek, akik gyönyörű rendereket szeretnének készíteni. Bárki jelentkezhet mindkettőre, nem kell, hogy előző tapasztalatod legyen Blenderben. 3D modell készítő verseny részletei A versenyre 2021.12.15-től egészen […]
Bemutatnád magad, mivel foglalkoztál eddig? Grunda Gábor vagyok. Tervező mérnökként dolgozom, jelenleg szabadúszóként. Energetikai és járműipari tapasztalattal rendelkezem. Érdeklődöm a tárgy- és terméktervezés iránt. Eddigi munkáim során CAD-es környezetben foglalkoztam 3d modellezéssel és mérnöki szimulációkkal. Autodidakta módon tanultam képszerkesztést, vektorgrafikát amiket prezentációk, műszaki dokumentációk készítéséhez használtam eddig leginkább. Milyen benyomásaid voltak a tanfolyamról? A tanfolyamon való részvételemet […]
Az Nvidia kiadta a decemberi studio driver frissítését-és néhány nagyon ügyes funkcióval rendelkezik, különösen a Blender felhasználóknak. A Blender, a világ legnépszerűbb nyílt forráskódú 3D kreatív alkalmazása nemrégiben élesítette a várva várt 3.0-s kiadást, amely rendkívüli teljesítménynövekedést biztosít az NVIDIA RTX GPU-kkal , és az NVIDIA Omniverse Universal Scene Description (USD) támogatásával. A Blender Cycles rendermotorja néhány […]
Bemutatnád magad, mivel foglalkoztál eddig? Zolnay Tímeának hívnak, ipari termék- és formatervező mérnökként, majd gépészmérnökként szereztem diplomát, és a kisfiam születéséig gyártásban dolgoztam. Az egyetem alatt több modellező programmal is találkoztam, és mellette gyakornokként dolgoztam 3D modellezőként is. Majd ez az irány megszűnt és a gyártás felé indultam, de hiányzik a kreativitás az életemből. Blenderben […]
Szenográdi Szabina vagyok, festőművész és grafikus. Magyar és nemzetközi rajz- és animációs filmekben dolgozom háttérfestőként, és ez a világ az, amiben tökéletesen ki tudok bontakozni, mert ebben ötvözhetem mind a grafikai és mind a festői látásmódomat. A Ruben Brandt, a gyűjtő c. produkció volt az első rajzfilmes munkám, ahol a háttérfestés mellett kaptam textúrázási és […]