Bemutatnád magad, mivel foglalkoztál eddig? Barnyák Barbara vagyok, az érettségi után két éves (OKJ-s) duális képzésben vettem részt. A képzés során megszereztem a cukrász szakképesítést. A szakmában végül nem szerettem volna elhelyezkedni, ezért irodai munkákat kerestem. Most jelenleg is irodában dolgozom. Volt bármilyen grafikai, vagy 3D irányú előképzettséged? A 3D-s tanfolyamot megelőzően grafikai előképzettséggel ugyan nem […]
Tehát kezdjük az elején. Mi is az a Game Jam? Ha definícióként szeretnénk megközelíteni a dolgot: egy olyan esemény, amelynek során videojáték-fejlesztők csoportokban dolgoznak, hogy néhány órás vagy napos korlátozott időtartam alatt, egy vagy több játékprojekt működő változatát tervezzék meg és készítsék el. Na de ez miért is olyan nagyon jó dolog? Gondoljunk csak bele. […]
Mit kell tudnod, mielőtt 3D Artist lennél? Ebben a szövegben ismertetünk néhány fontos szempontot a 3D Artist munkával kapcsolatban: a feladatok, a szükséges készségek, helyek, ahol a 3D Artistok munkát találhatnak, és hogyan lehet érvényesülni ebben a szakmában. Megemlítjük a munkának az előnyeit és hátrányait is. Kicsoda egyáltalán egy 3D Artist? Kezdjük azzal, hogy mi […]
A Godot Kortárs Művészeti Intézet (GICA) által alapított Godot Katalizátor-díj célja, hogy a pályájuk derekán lévő, hazai színtéren alkotó képzőművészek számára támogatást nyújtson, lendületet adjon. A pályázat és a kiállítás költségvetése 10 millió forint. A kétévente megrendezendő díjra 35 év feletti művészek és minimum 5 éve működő művészcsoportok pályázhatnak, akik közül szakmai zsűri választja ki […]
Bemutatnád magad, mivel foglalkoztál eddig? Hlavacsek István vagyok, sem a tanulmányaim sem a munkám nem kapcsolódott szorosan eddig a 3d modellezéshez, sem az ezzel kapcsolatos témakörökhöz eddig. Honnan merült fel a 3D ötlete? Foglalkoztál vele korábban? Mindig is érdekelt a virtuális világ, ezért autodidakta módon neki futottam több modellező, látványtervező, és grafikai programnak.Hobbijaim között szerepelt […]
Idén is több Emmy győztese a Netflix Love Death + Robots sorozata, ami már az első évadával is 5 díjat zsebelhetett be. A Netflix nagyot alkotott a felnőtt animációs, sci-fi, antológia sorozatával, amit David Fincher, Jennifer Miller és Tim Miller készített. Különlegessége, hogy mindegyik epizódot különböző országok különféle animátor csapatai készítették. 2019-ben jelent meg az […]
Új sorozatunkban magyar játékfejlesztőknek, és munkáiknak adunk bemutatkozási lehetőséget, hogy minél több ember megismerje egyrészt a magyar fejlesztésű játékokat, másrészt az ezzel járó háttérmunkákat. Bemutatnád magad, eddigi munkásságod? A nevem Takács Péter és megközelítőleg 12 éve dolgozom szoftver fejlesztőként többnyire nagyvállaltok belső fejlesztésű projektjein. A játékfejlesztéssel 5-6 éve kezdtem el megismerkedni, amikor először találkoztam a Unity-vel és […]
A BlenderKit két versenyt is meghirdetett 2021 végére, ahol a résztvevők 10,000$-os összdíjazásban részesülhetnek. Az egyik azoknak szól, akik asseteket szeretnének feltölteni a BlenderKit könyvtárába, a második pedig azoknak a művészeknek, akik gyönyörű rendereket szeretnének készíteni. Bárki jelentkezhet mindkettőre, nem kell, hogy előző tapasztalatod legyen Blenderben. 3D modell készítő verseny részletei A versenyre 2021.12.15-től egészen […]
Bemutatnád magad, mivel foglalkoztál eddig? Grunda Gábor vagyok. Tervező mérnökként dolgozom, jelenleg szabadúszóként. Energetikai és járműipari tapasztalattal rendelkezem. Érdeklődöm a tárgy- és terméktervezés iránt. Eddigi munkáim során CAD-es környezetben foglalkoztam 3d modellezéssel és mérnöki szimulációkkal. Autodidakta módon tanultam képszerkesztést, vektorgrafikát amiket prezentációk, műszaki dokumentációk készítéséhez használtam eddig leginkább. Milyen benyomásaid voltak a tanfolyamról? A tanfolyamon való részvételemet […]
Az Nvidia kiadta a decemberi studio driver frissítését-és néhány nagyon ügyes funkcióval rendelkezik, különösen a Blender felhasználóknak. A Blender, a világ legnépszerűbb nyílt forráskódú 3D kreatív alkalmazása nemrégiben élesítette a várva várt 3.0-s kiadást, amely rendkívüli teljesítménynövekedést biztosít az NVIDIA RTX GPU-kkal , és az NVIDIA Omniverse Universal Scene Description (USD) támogatásával. A Blender Cycles rendermotorja néhány […]