Blog

Tanulóink bemutatkoznak: Barnyák Barbara

2022.01.13.

Bemutatnád magad, mivel foglalkoztál eddig? Barnyák Barbara vagyok, az érettségi után két éves (OKJ-s) duális képzésben vettem részt. A képzés során megszereztem a cukrász szakképesítést. A szakmában végül nem szerettem volna elhelyezkedni, ezért irodai munkákat kerestem. Most jelenleg is irodában dolgozom. Volt bármilyen grafikai, vagy 3D irányú előképzettséged? A 3D-s tanfolyamot megelőzően grafikai előképzettséggel ugyan nem […]

Tovább olvasom

Mi az a Game Jam és miért jó egyáltalán?

2022.01.11.

Tehát kezdjük az elején. Mi is az a Game Jam? Ha definícióként szeretnénk megközelíteni a dolgot: egy olyan esemény, amelynek során videojáték-fejlesztők csoportokban dolgoznak, hogy néhány órás vagy napos korlátozott időtartam alatt, egy vagy több játékprojekt működő változatát tervezzék meg és készítsék el. Na de ez miért is olyan nagyon jó dolog? Gondoljunk csak bele. […]

Tovább olvasom

Miért érdemes 3D-vel foglalkozni?

2022.01.07.

Mit kell tudnod, mielőtt 3D Artist lennél? Ebben a szövegben ismertetünk néhány fontos szempontot a 3D Artist munkával kapcsolatban: a feladatok, a szükséges készségek, helyek, ahol a 3D Artistok munkát találhatnak, és hogyan lehet érvényesülni ebben a szakmában. Megemlítjük a munkának az előnyeit és hátrányait is.  Kicsoda egyáltalán egy 3D Artist? Kezdjük azzal, hogy mi […]

Tovább olvasom

GODOT KORTÁRS KÉPZŐMŰVÉSZETI DÍJ 2022

2022.01.06.

A Godot Kortárs Művészeti Intézet (GICA) által alapított Godot Katalizátor-díj célja, hogy a pályájuk derekán lévő, hazai színtéren alkotó képzőművészek számára támogatást nyújtson, lendületet adjon. A pályázat és a kiállítás költségvetése 10 millió forint. A kétévente megrendezendő díjra 35 év feletti művészek és minimum 5 éve működő művészcsoportok pályázhatnak, akik közül szakmai zsűri választja ki […]

Tovább olvasom

Tanulóink bemutatkoznak: Hlavacsek István

2022.01.05.

Bemutatnád magad, mivel foglalkoztál eddig? Hlavacsek István vagyok, sem a tanulmányaim sem a munkám nem kapcsolódott szorosan eddig a 3d modellezéshez, sem az ezzel kapcsolatos témakörökhöz eddig. Honnan merült fel a 3D ötlete? Foglalkoztál vele korábban? Mindig is érdekelt a virtuális világ, ezért autodidakta módon neki futottam több modellező, látványtervező, és grafikai programnak.Hobbijaim között szerepelt […]

Tovább olvasom

Emmy-t nyerni Blenderrel

2021.12.27.

Idén is több Emmy győztese a Netflix Love Death + Robots sorozata, ami már az első évadával is 5 díjat zsebelhetett be. A Netflix nagyot alkotott a felnőtt animációs, sci-fi, antológia sorozatával, amit David Fincher, Jennifer Miller és Tim Miller készített. Különlegessége, hogy mindegyik epizódot különböző országok különféle animátor csapatai készítették. 2019-ben jelent meg az […]

Tovább olvasom

Egyszemélyes játékfejlesztés? Igen! Takács Péter és a Carebotz

2021.12.22.

Új sorozatunkban magyar játékfejlesztőknek, és munkáiknak adunk bemutatkozási lehetőséget, hogy minél több ember megismerje egyrészt a magyar fejlesztésű játékokat, másrészt az ezzel járó háttérmunkákat. Bemutatnád magad, eddigi munkásságod? A nevem Takács Péter és megközelítőleg 12 éve dolgozom szoftver fejlesztőként többnyire nagyvállaltok belső fejlesztésű projektjein. A játékfejlesztéssel 5-6 éve kezdtem el megismerkedni, amikor először találkoztam a Unity-vel és […]

Tovább olvasom

Most akár 4000$ is kereshetsz a modelljeiddel a BlenderKit versenyén

2021.12.21.

A BlenderKit két versenyt is meghirdetett 2021 végére, ahol a résztvevők 10,000$-os összdíjazásban részesülhetnek.  Az egyik azoknak szól, akik asseteket szeretnének feltölteni a BlenderKit könyvtárába, a második pedig azoknak a művészeknek, akik gyönyörű rendereket szeretnének készíteni. Bárki jelentkezhet mindkettőre, nem kell, hogy előző tapasztalatod legyen Blenderben. 3D modell készítő verseny részletei A versenyre 2021.12.15-től egészen […]

Tovább olvasom

Tanulóink bemutatkoznak: Grunda Gábor

2021.12.19.

Bemutatnád magad, mivel foglalkoztál eddig? Grunda Gábor vagyok. Tervező mérnökként dolgozom, jelenleg szabadúszóként. Energetikai és járműipari tapasztalattal rendelkezem. Érdeklődöm a tárgy- és terméktervezés iránt. Eddigi munkáim során CAD-es környezetben foglalkoztam 3d modellezéssel és mérnöki szimulációkkal. Autodidakta módon tanultam képszerkesztést, vektorgrafikát amiket prezentációk, műszaki dokumentációk készítéséhez használtam eddig leginkább. Milyen benyomásaid voltak a tanfolyamról? A tanfolyamon való részvételemet […]

Tovább olvasom

Az Nvidia új stúdió-drivere jelentősen növeli a renderelési sebességet a Blendernél

2021.12.16.

Az Nvidia kiadta a decemberi studio driver frissítését-és néhány nagyon ügyes funkcióval rendelkezik, különösen a Blender felhasználóknak. A Blender, a világ legnépszerűbb nyílt forráskódú 3D kreatív alkalmazása nemrégiben élesítette a várva várt 3.0-s kiadást, amely rendkívüli teljesítménynövekedést biztosít az NVIDIA RTX GPU-kkal , és az NVIDIA Omniverse Universal Scene Description (USD) támogatásával. A Blender Cycles rendermotorja néhány […]

Tovább olvasom